Modul I: Jak pořádně poznat svoji destinaci: MANAGEMENT DAT a STRATEGIE
Místo konání: Brno Clubco
Termíny: 3. a 4. 11. 2022
9:00 – 9:45
Zahájení, představení účastníků
9:45 – 12:00
Eva Kneblová: JAK ZÍSKAT DATA PRO ROZVOJ DESTINACE
-
PROČ A KDY SBÍRÁTE? → mapování: Proč ne/používají dotazníky?
-
JAK SBÍRAT? (rozdíly s pomocí, DIY) → Kdy má smysl udělat kvantitativní a kdy kvalitativní výzkum? Další metody: např. focus group, deníkové zápisky
-
Jaké jsou rozdíly, když se sbírají data online nebo osobním dotazováním na místě?
-
Jaké online nástroje použít při realizaci internetového dotazníkového šetření? Co zvážit při jejich výběru, na co si dát pozor?
-
Jak strukturovat dotazník, jak pokládat otázky a formulovat odpovědi? Ukážeme vám nejčastější chyby, které zadavatelé v dotaznících dělají
-
Jak správně napsat otázky → jedenáctero metod sběru dat - jak poskládat otázky?
-
Jak sbírat informace na informačních centrech nebo na recepcích?
12:00 – 13:00 oběd
13:00 – 14:00
Pavel Pichler: 100 METOD
-
Jak dané metody využít například při sběru dat v rámci setkávání 3 K PLATFORMY?
-
Jaké chyby nedělat při brainstormingu, jaké metody na testování produktů?
14:00 – 14:45
Soňa Machová: I. TOURDATA
-
Tourdata: aby to bylo nové a hlavně praktické!
-
Interpretace: jak pomocí argumentace obhájit svoji práci? Jak získat zdroje?
14:45 – 15:30
Ondřej Špaček: KOUZLA DOPADOVÉ ANALÝZY
(příklad dobré praxe: Vltavská filharmonie, Baťův kanál, Jeseníky: výkon destinace)
-
Proč je užitečné znát dopady / přínosy projektu, aktivity, záměru...?
-
Lze navýšit potenciální vstupní zdroje díky znalosti účinku z realizace záměru?
-
Jak vyladit budoucí kroky při rozvoji Vašich projektů, Vaší činnosti?
15:30 – 16:00 coffee break
16:00 – 17:00
Soňa Machová: II. AKTUÁLNÍ TRENDY V CESTOVNÍM RUCHU
-
Aktuální trendy v cestovním ruchu: změny DCR, studie IPSOS (Sentiment Tracker) a HOLIDAY BAROMETR
-
Současná práce s daty v oblasti turismu – jaká data máme k dispozici ze strany CzT
-
Diskuze nad tím, jaké trendy/změny v chování zaregistrovali pracovníci DMO ve své práci?
17:00 – 18:00
Interaktivní tematické HUBY
PÁTEK
9:00 – 12:00
Ondřej Špaček: JAK NA STRATEGII ROZVOJE FINANCOVÁNÍ DESTINACE
-
Kde získat zdroje na svoji činnost?
-
Jaké hlavní a podpůrné finanční zdroje lze skutečně využít? Jak namíchat mix potenciálních zdrojů?
-
Jak pracovat se svou členskou základnou, jaké programy participace lze členům nabídnout?
-
Lze pracovat s poplatky z ubytování?
-
Jaké komplexní nástroje můžeme využít na zajištění zdrojů?
Jakub Rus: TURISTICKÁ KARTA jako nástroj práce s poplatky
12:00 – 13:00 oběd
13:00 – 15:00
JAK NA STRATEGII ROZVOJE FINANCOVÁNÍ DESTINACE: ZDROJE NA ČINNOST
-
interaktivní workshopová část
15:00 ukončení programu, společný coffee break